Wednesday, December 29, 2010

Manusia Yang Tak mengenang Budi??

Dialog ini berlaku di antara seekor mak ayam & seekor mak lembu dalam sebuah ladang....

Ayam      :  Manusia ni memang pentingkan diri sendiri !!!

Lembu    :  Kenapa kau kata macam tu ?

Ayam     :  Tengoklah apa dia kat aku !

Lembu   : Hah ! Buat apa pulak ?

Ayam    :  Aku ni bertelur hari2 . Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kate ada juga waris aku bile aku dah tak ada nanti. Tapi manusia memang tak berhati perut. Hari2 dia orang makan telur aku . Macam mana aku nak ada anak !

Lembu   :  Alah kau punya masalah kecik aje !

Ayam    : ?? Maksud kau ?

Lembu   : Aku ni , Kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada . Bayangkan , hari2 manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK !

Ayam    : LOL  ( -___- ")





P /S : Mase kecik2 mak Pae tak bagi minum susu lembu pun.. 100 % susu mak.. He3~~  Mari kita amalkan ' Exclusive Breast Feeding '... LOL !!

Credit to : Majalah Dara.com




0 comments:

Post a Comment